ΠΑΙΔΙΚΑ ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Εργαστήρι Θεατρικής Αγωγής της Δραματικής Σχολής Ωδείου Αθηνών

«Σκαρφαλώνοντας λέξεις, όπως μιαν ανεμόσκαλα… »
Γιώργος Σεφέρης (Τετράδιο Γυμνασμάτων Β’)

Η Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών συνεχίζει για τρίτη χρονιά την λειτουργία του Εργαστηρίου Θεατρικής Αγωγής για παιδιά και εφήβους. Ο γενικός όρος Θεατρική Αγωγή περιλαμβάνει εκπαιδευτικό δράμα, παιχνίδια, ασκήσεις σωματικού θεάτρου και πολλά άλλα επί μέρους εργαλεία. Πρόκειται για μια ενεργητική εκπαιδευτική διαδικασία όπου, με αφορμή μια ιστορία και με τη βοήθεια του θεάτρου, οι μαθητές ενθαρρύνονται να διερευνήσουν με βιωματικό τρόπο κοινωνικά ζητήματα, ανθρώπινες σχέσεις, ποικίλες καταστάσεις της ζωής.

Η ιστορία/αφορμή θα μπορούσε να είναι ένα παραμύθι, ένα ποίημα, ένα μυθιστόρημα,  μία ταινία, ένα τραγούδι, ένας πίνακας ζωγραφικής, ένα θεατρικό έργο, ένα ιστορικό γεγονός κτλ. ”Μπαίνοντας” στην ιστορία κάποιου άλλου, απαλλαγμένοι από την εμπλοκή που έχουμε με τη δική μας προσωπική ιστορία, βρισκόμαστε σε έναν προστατευμένο χώρο έρευνας της φύσης του ανθρώπου. Εκεί ο χρόνος μας ανήκει, μπορούμε να σταματήσουμε οποιαδήποτε στιγμή και μέσα από στοχευμένες δράσεις να επεξεργαστούμε τα δεδομένα, να θέσουμε ερωτήματα και να προσπαθήσουμε να βρούμε απαντήσεις. Απαντήσεις προσωπικές και συλλογικές.
Παράλληλα, επιτυγχάνονται παράπλευροι στόχοι: η ομαδικότητα και η συνεργασία, η ανάπτυξη των εκφραστικών μέσων, η απελευθέρωση και επικοινωνία του συναισθηματικού κόσμου, καθώς και η εξάσκηση της δημιουργικής φαντασίας, που ανοίγει χώρο πέραν της τρέχουσας καθημερινότητας και οδηγεί σε άπειρες δυνατότητες.
Υπ’ αυτήν την έννοια η Θεατρική Αγωγή είναι ένα πολύτιμο εργαλείο σε αυτό που ονομάζουμε δημιουργική εκπαίδευση. Μία εκπαίδευση με επίκεντρο τον άνθρωπο στο σύνολό του. Τελικά μια εκπαίδευση που αποβλέπει σε οξυμένα πνεύματα, ενεργοποιημένα σώματα, σε δομημένους, ευαισθητοποιημένους και ελεύθερους ανθρώπους που έχουν απόλυτη συνείδηση του εαυτού τους ως αναπόσπαστο κομμάτι του συνόλου.

Πληροφορίες
Γραφείο Δραματικής Σχολής : 210-7223464 (Κατερίνα Τσεσμετζή)
Υπεύθυνη Εργαστηρίου : 698 123 1773 ( Μαρία – Όλγα Αθηναίου)

Εγγραφές
Γραμματεία Ωδείου Αθηνών, Ρηγίλλης και Βασ. Γεωργίου Β’ 17-19, Αθήνα
Καθημερινές 11:00 – 18:00
Οι εγγραφές είναι ανοιχτές και τα μαθήματα ξεκινούν το Σάββατο 14 Οκτωβρίου.
Θα είναι σε εβδομαδιαία βάση, κάθε Σάββατο και θα έχουν διάρκεια δύο ωρών. Θα γίνουν μικρές προσαρμογές στο ενδεικτικό πρόγραμμα, ανάλογα με τις ανάγκες των ενδιαφερομένων.

Ενδεικτικό Πρόγραμμα
Α’, Β ́, Γ’ Δημοτικού: Σάββατο 12:00-14:00
Δ’, Ε’, Στ’ Δημοτικού: Σάββατο 14:00-16:00
Γυμνάσιο και Λύκειο: Σάββατο 17:00- 19:00

ΔΙΔΑΚΤΡΑ
50 ευρώ μηνιαία
* Τα δίδακτρα καταβάλλονται ανά τρίμηνο, σύμφωνα με τον κανονισμό καταβολής διδάκτρων
του Ωδείου Αθηνών.

Σχεδιασμός / Διδασκαλία : Μαρία Όλγα Αθηναίου
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978. Είναι απόφοιτη της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Θεατρικού Οργανισμού Μορφές (ΘΕΑΤΡΟ ΕΜΠΡΟΣ). Έκανε μετεκπαίδευση στο Βερολίνο στην μέθοδο εργασίας του ρώσου σκηνοθέτη Jurij Alschitz (AKT-ZENT, International Theater Center-Research Center of the Τheater Education and Training Committee of the I.T.I./UNESCO) με τον οποίο και εργάστηκε ως ηθοποιός. Μαθήτευσε στην Ουαλία πλάι στον Phillip Zarrilli πάνω στην ψυχοσωματική λειτουργία του ηθοποιού μέσω Ασιατικών πολεμικών τεχνών. Εκπαιδεύτηκε στην αγωγή της φωνής από τη Μ. Γιεμεντζάκη και την Ά. Μπρούσκου. Ειδικεύτηκε στο εκπαιδευτικό δράμα μετά από διετές πρόγραμμα σεμιναρίων στο Εργαστήρι Θεάτρου Πόρτα-Ξένια Καλογεροπούλου Συνεχίζει την μαθητεία της παρακολουθώντας τετραετές εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην Process Oriented Psychology (Ψυχολογία Προσανατολισμένη στην Διεργασία), μια πολυεπίπεδη προσέγγιση της ανθρώπινης εμπειρίας, με σκοπό την κατάλυση συγκρούσεων και την επίτευξη προσωπικών και κοινωνικών αλλαγών μέσω της ανάπτυξης της επίγνωσης. Οι ρίζες της προσέγγισης εντοπίζονται στην αναλυτική ψυχολογία του C.Jung την κβαντική φυσική και τον Ταοϊσμό. Κεντρικός άξονας αυτής της εκπαίδευσης είναι η εκπόνηση έρευνας που αφορά την σχέση του Processwork με το θέατρο, σε τρία επίπεδα : στην εκπαιδευτική διαδικασία του ηθοποιού , στην εφαρμογή θεατρικών πρακτικών σε θεραπευτικές διαδικασίες περιθωριοποιημένων κοινωνικών ομάδων καθώς και στην καλλιτεχνική δημιουργία με προσανατολισμό στην επανορθωτική εμπειρία του ανθρώπινου τραύματος.
Ενδεικτικές συνεργασίες της ως ηθοποιός είναι :
”Ιω” σε σκην. Laura Tesman (Φεστιβάλ Καβάλας – Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων) – ”277 μέτρα”, ”Αναπαράσταση” και ”Topophilia” site specific performances σε σκην. Α.Τζάκου, ομάδα Geopoetics (Πειραματική Εθνικού θεάτρου, Μουσείο Μπενάκη, Φεστιβάλ Αθηνών) – ”Βάκχες” Ευρυπίδη σε σκην. Α.Μπρούσκου (Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου) – ”Μεταμόρφωση” Φ.Κάφκα και ”Δίκαιοι” Α.Καμύ σε σκην. Σ.Στρούμπου, ομάδα Σημείο μηδέν (Άττις-νέος χώρος, Χώρος Ιστορικής Μνήμης – Κοραή) κ.α.
Είναι υπεύθυνη σχεδιασμού και διδασκαλίας του Εργαστηρίου Θεατρικής Αγωγής για παιδιά και εφήβους της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών. Έχει επίσης σχεδιάσει και συντονίσει προγράμματα για : έφηβους μετανάστες και πρόσφυγες – για τα 30 παιδιά που ζουν στο νησί του Αγίου Ευστρατίου – για ομάδες εργαζομένων θεραπευτών του ΚΕΘΕΑ.
Βάση των αναζητήσεών της αποτελεί η πεποίθηση ότι το θέατρο είναι η τέχνη της επίγνωσης, τόσο απαραίτητης στον σύγχρονο κόσμο, σε επίπεδο τόσο σωματικό όσο και πνευματικό.

Copyrighted Image