ΝέαΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Ωδείο Αθηνών, Δραματική Σχολή: Εργαστήρι Θεατρικής Αγωγής για παιδιά & εφήβους

‘Υπάρχει κι ένας άλλος κόσμος. Αλλά είναι μέσα σ’ αυτόν εδώ.” W.B.Yeats

Η Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών συνεχίζει φέτος για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά τη λειτουργία του Εργαστηρίου Θεατρικής Αγωγής για παιδιά και εφήβους, προσθέτοντας για πρώτη φορά και ομάδα νηπίου για παιδιά 5-6 ετών!

Ο γενικός όρος Θεατρική Αγωγή πλαισιώνει τις δύο βασικές πτυχές της δουλειάς μας.

Αφενός, σωματικό training γεμάτο παιχνίδια, ασκήσεις και σωματικές ”σπαζοκεφαλιές”, που εφαρμόζονται άλλοτε ως ατομική εξάσκηση και άλλοτε ως πρακτικές συνόλου.

Πρόκειται για μια σωματική εξάσκηση που στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως: ο συντονισμός και έλεγχος της κίνησης, η διαχείριση της δύναμης, η ισορροπία, τα αντανακλαστικά, η παρατηρητικότητα, η σωματική και πνευματική εγρήγορση, ο ρυθμός. Κοινός παρονομαστής όλων η συγκέντρωση η οποία υπό μία έννοια γυμνάζεται σαν ένας άλλος μυς.

Αφετέρου, ιστορίες! Ένα παραμύθι, ένα ποίημα, ένα θεατρικό έργο, ένα μυθιστόρημα, μια ταινία, ένα τραγούδι, ένας μύθος, ένα ιστορικό γεγονός, ένας πίνακας ζωγραφικής ή ακόμα και μια ιστορία που θα φτιάξουμε εμείς. Όχι μια αλλά πολλές ιστορίες κατά τη διάρκεια της χρονιάς, γίνονται αφορμή για μια περιπετειώδη καταβύθιση στη φύση του ανθρώπου.

Το εκπαιδευτικό δράμα, εμπλουτισμένο με πλήθος τεχνικών, μας εντάσσει στον κόσμο της κάθε ιστορίας. Γνωρίζουμε τους ήρωες, ακολουθούμε τις σκέψεις τους, τα διλήμματα που αντιμετωπίζουν, τα όνειρα που τους επισκέπτονται όταν κοιμούνται, τα συναισθήματά τους, τις χειρονομίες τους, τις σιωπές τους. Χαρτογραφούμε το πως σχετίζονται με τον εαυτό τους και με τους άλλους. Εδώ η βιωματική γλώσσα του θεάτρου μετατρέπει τις ιστορίες σε όχημα προκειμένου να ανακαλύψουμε τον εαυτό μας και τον κόσμο γύρω μας!

Η φαντασία ενεργοποιεί τον δημιουργικό, ευέλικτο, εφευρετικό εαυτό μας και μέσα στον κόσμο του θεάτρου μαθαίνουμε να την επιστρατεύουμε και να τη συμβουλευόμαστε ακόμα και τις στιγμές που στεκόμαστε μπροστά σε ένα πρόβλημα αναζητώντας τη λύση.

Τα παιδιά καλούνται να δουλέψουν συλλογικά και να περνούν διαδοχικά από όλες τις θέσεις του σκηνοθέτη, του ηθοποιού και του θεατή. Αυτή η εναλλαγή ενθαρρύνει μια σφαιρική αντίληψη για τα πράγματα και διευκολύνει την διαχείριση της έκθεσης. Η χαρά της συνεργασίας δίνει αξία στην έννοια της ομάδας και η ομαδικότητα δημιουργεί ατμόσφαιρα εμπιστοσύνης, ασφάλειας και σεβασμού. Για εμάς συνεργασία δεν σημαίνει πάντα συμφωνία και ομάδα δεν σημαίνει να είμαστε όλοι ίδιοι, αντιθέτως βλέπουμε τη διαφωνία και την διαφορετικότητα ως συμμάχους. Ο πλούτος και η δύναμη της ομάδας κρύβονται στις αντιθέσεις της και η ατομική αυτοπεποίθηση είναι το άθροισμα του δυναμισμού και της ευαισθησίας μας.

Πρόθεση μας να εντοπίσουμε και να συναντήσουμε τις ανάγκες, τα ζητούμενα και τις δυνατότητες κάθε ηλικιακής ομάδας. Έτσι, διατηρώντας πάντα τις βασικές αρχές τις δουλειάς μας σταθερές, ο τρόπος, η κλίμακα δυσκολίας και η επιλογή των ερεθισμάτων διαφοροποιούνται και προσαρμόζονται αναλόγως.

Βασικός άξονας στην προσέγγισή μας είναι η πίστη ότι το θέατρο είναι μια πολυδιάστατη τέχνη, ένα συναρπαστικό παιχνίδι αλλά παράλληλα και ένα πολύτιμο παιδαγωγικό εργαλείο. Σμιλεύει τον άνθρωπο στο σύνολό του και αποβλέπει σε ενεργοποιημένα σώματα, οξυμένα πνεύματα, σε ευαισθητοποιημένους και ελεύθερους ανθρώπους. Ανθρώπους ικανούς να φέρουν τις προσωπικές και στη συνέχεια συλλογικές αλλαγές που χρειάζονται προκειμένου να γίνει ο κόσμος μας ένα καλύτερο μέρος.

Πληροφορίες

Γραφείο Δραματικής Σχολής: 2107223464 Κατερίνα Τσεσμετζή

Υπεύθυνη Εργαστηρίου: 698 123 1773 Μαρία – Όλγα Αθηναίου

Εγγραφές

Γραμματεία Ωδείου Αθηνών Ρηγίλλης και Βασ. Γεωργίου Β’ 17-19, Αθήνα

Ώρες Λειτουργίας από Δευτέρα έως Παρασκευή: 10 – 14 Σεπτεμβρίου 11:00 – 15:00 και από 17 Σεπτεμβρίου 11:00 – 19:00

Οι εγγραφές θα είναι ανοιχτές από την Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου. Tα μαθήματα είναι σε εβδομαδιαία βάση από τον Οκτώβριο έως τον Ιούνιο.

Δίδακτρα

Τα δίδακτρα καταβάλλονται ανά τρίμηνο, σύμφωνα με τον κανονισμό καταβολής διδάκτρων του Ωδείου Αθηνών.

Νήπιο: 50 ευρώ μηνιαία

Δημοτικό: 50 ευρώ μηνιαία

Έφηβοι: 60 ευρώ μηνιαία

Βιογραφικό σημείωμα : Μαρία-Όλγα Αθηναίου

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978. Είναι απόφοιτη της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Θεατρικού Οργανισμού Μορφές (ΘΕΑΤΡΟ ΕΜΠΡΟΣ). Έκανε μετεκπαίδευση στο Βερολίνο στην μέθοδο εργασίας του ρώσσου σκηνοθέτη Jurij Alschitz (AKT-ZENT, International Theater Center-Research Center of the Τheater Education and Training Committee of the I.T.I./UNESCO) με τον οποίο και εργάστηκε ως ηθοποιός. Μαθήτευσε στην Ουαλία πλάι στον Phillip Zarrilli πάνω στην ψυχοσωματική λειτουργία του ηθοποιού μέσω Ασιατικών πολεμικών τεχνών. Εκπαιδεύτηκε στην αγωγή της φωνής από τη Μ. Γιεμεντζάκη και την Ά. Μπρούσκου. Ειδικεύτηκε στο εκπαιδευτικό δράμα μετά από διετές πρόγραμμα σεμιναρίων στο Εργαστήρι Θεάτρου Πόρτα-Ξένια Καλογεροπούλου. Έχει παρακολουθήσει πλήθος εκπαιδευτικών σεμιναρίων/επιμορφώσεων με έλληνες και ξένους πρακτικούς και θεωρητικούς παραστασιακών τεχνών.

Συνεχίζει την μαθητεία της παρακολουθώντας τετραετές εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην Process Oriented Psychology (Ψυχολογία Προσανατολισμένη στην Διεργασία), μια διεπιστημονική και πολυεπίπεδη προσέγγιση της ανθρώπινης εμπειρίας, με σκοπό

την κατάλυση συγκρούσεων και την επίτευξη προσωπικών και κοινωνικών αλλαγών μέσω της ανάπτυξης της επίγνωσης. Οι ρίζες της προσέγγισης εντοπίζονται στην αναλυτική ψυχολογία του C.Jung, στην κβαντική φυσική και στον Ταοϊσμό. Κεντρικός άξονας αυτής της εκπαίδευσης είναι η εκπόνηση έρευνας που αφορά την σύνδεση του Processwork με το θέατρο, σε εκπαιδευτικό, θεραπευτικό και καλλιτεχνικό επίπεδο.

Είναι υπεύθυνη σχεδιασμού και διδασκαλίας του Εργαστηρίου Θεατρικής Αγωγής για παιδιά και εφήβους της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών.

Έχει σχεδιάσει και συντονίσει προγράμματα για : έφηβους μετανάστες και πρόσφυγες (Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού), για σχολεία απομακρυσμένων περιοχών (π.χ. Άγ. Ευστράτιος), για ομάδες εργαζομένων θεραπευτών του ΚΕΘΕΑ.

Ενδεικτικές συνεργασίες της ως ηθοποιός είναι : ”ΚΛΑΡΑ ΣΟΥΜΑΝ/τα χαρισματικά πρόσωπα μιας υπερμαριονέτας” σκην. Μ.Φιορέντζη (Θέατρο της Οδού Κυκλάδων / Λευτέρης Βογιατζής) , ”Ιω” σε σκην. LauraTesman (Φεστιβάλ Καβάλας – Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων) – ”277 μέτρα” , ”Αναπαράσταση” και ”Topophilia” sitespecificperformances σε σκην. Α.Τζάκου, ομάδα Geopoetics (Πειραματική Εθνικού θεάτρου, Μουσείο Μπενάκη, Φεστιβάλ Αθηνών) – ”Βάκχες” Ευρυπίδη σε σκην. Α.Μπρούσκου (Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου) – ”Μεταμόρφωση” Φ.Κάφκα και ”Δίκαιοι” Α.Καμύ σε σκην. Σ.Στρούμπου, ομάδα Σημείο μηδέν (Άττις-νέος χώρος/Θ.Τερζόπουλος, Χώρος Ιστορικής Μνήμης – Κοραή) κ.α.

Copyrighted Image