Ηλίας Καρελλάς: «Μια παιδική παράσταση πρέπει να λαμβάνει υπόψη την εποχή που ζούμε»
Όλοι στην «Κιβωτό στις οχτώ» στο θέατρο Κάππα.
από την Ελίζα Κυρτσόγλου
Με ξεχωριστό τρόπο ανεβαίνει στο θέατρο Κάππα, το πολυβραβευμένο έργο για παιδιά του Ulrich Hub, «Στην Κιβωτό στις οκτώ», από το θίασο του Ηλία Καρελλά. Ζωντανοί διάλογοι, ιδιαίτερες μελωδίες από τους «Burger Project», ξεχωριστές ερμηνείες και πολύ χιούμορ συνθέτουν το σκηνικό της Κιβωτού.
Μέσα από το έργο του ταλαντούχου Ulrich Hub, έχουν τη ευκαιρία μικροί και μεγάλοι να δουν με μια σύγχρονη ματιά το βιβλικό κατακλυσμό του Νώε. Η γνωστή ιστορία αποκτά τώρα νέες διαστάσεις και γίνεται ένας ύμνος για τη φιλία αλλά και τη διαφορετικότητα.
Η γλυκιά Περιστέρα και οι τρεις φίλοι Πιγκουίνοι μπλέκονται σε περιπέτειες και απρόοπτες καταστάσεις. Έχουν δύο μόνο εισιτήρια για να επιβιβαστούν στη κιβωτό και να γλιτώσουν από τον κατακλυσμό. Όμως οι τρεις πιγκουίνοι θα κατορθώσουν να επιβιβαστούν σύσσωμοι και να ξεπεράσουν κάθε εμπόδιο μέχρι το τέλος του κατακλυσμού.
Οι ηθοποιοί Ζαχαρούλα Κληματσάκη, Φάνης Παυλόπουλος, Νίκος Τουρνάκης, Νικόλας Φραγκιουδάκης, λειτουργούν συνολικά, δείχνοντας το πόσο καλοκουρδισμένη και δεμένη ομάδα είναι. Η πρωτότυπη μουσική από τους «Burger Project», απογειώνει την παράσταση και η παρέμβαση του συγκροτήματος στη δράση υπογραμμίζει το χιούμορ.
Τη φετινή θεατρική σεζόν ο Ηλίας Καρελλάς συμπληρώνει 20 χρόνια πορείας στο παιδικό θέατρο και μας απαντά για τη συνταγή της επιτυχίας: «Συνταγή επιτυχίας δεν υπάρχει. Το κίνητρο για μια παιδική παράσταση είναι η αγάπη για τα παιδιά. Το θέατρο για παιδιά όταν είναι αληθινό και απευθύνεται στις ηλικίες των παιδιών αλλά και στο σήμερα, αποτελεί το σωστό θέαμα για εκείνα. Σίγουρα, δεν πρέπει να δημιουργούμε παραστάσεις έχοντας στο μυαλό μας το κλισέ, ότι κάνουμε μια παράσταση αποκλειστικά για παιδιά. Πλέον τα παιδιά αντιλαμβάνονται τα πάντα και μπορούν να δουν μια παράσταση που σχεδόν θα έφτιαχνα και για μεγάλους».
Μέσα από τα λόγια του Ηλία Καρελλά διαπιστώνουμε πως το παιδικό κοινό είναι το δυσκολότερο. Συγκεκριμένα αναφέρει: «Είναι το δυσκολότερο κοινό τα παιδιά. Είναι οι μόνοι αληθινοί θεατές. Όταν η παράσταση δεν μπορεί να κρατήσει ή να μαγέψει ένα παιδί τότε αυτό αντιδρά και μάλιστα άμεσα. Τα παιδιά δεν θα ντραπούν να πουν πως κουράστηκαν ή κάτι δεν τους αρέσει».
Για την επιλογή του έργου «Κιβωτός στις οχτώ» μας απαντά: «Κάθε φορά φροντίζω και επιλέγω μια παράσταση που να έχει να πει κάτι και να ξεφεύγει από τα συνηθισμένα. Η παράσταση φέτος οδηγείται περισσότερο από το κείμενο και τη θεματολόγια της. Θεωρώ πως δεν υπάρχουν θέματα ταμπού, που δεν αγγίζουμε για τα παιδιά. Στη συγκεκριμένη παράσταση ο κεντρικός άξονάς της είναι η φιλία των τριών πιγκουίνων, αλλά και το πώς αντιλαμβάνονται τον «Θεό»- που είναι στην ουσία το πώς αντιλαμβάνονται την καταστροφή, τη τιμωρία, την ενοχή. Όλα αυτά τα ερωτήματα είναι ερωτήματα που απασχολούν τα παιδιά σε διάφορες ηλικίες, με διαφορετικούς τρόπους. Είναι θεμιτό μετά από μια παράσταση ο γονιός ή ο δάσκαλος να οδηγείται σε μια συζήτηση με το παιδί, αν έχει απορίες πάνω σε αυτό που είδε.»
H συνεργασία του Hλία Καρελλά με τους «Burger Project», είναι μια παλιά ιστορία όπως χαρακτηριστικά λέει, αφού έχει με επιτυχία συνεργαστεί μαζί τους σε παραστάσεις Καραγκιόζη για παιδιά στο Μέγαρο Μουσικής, αλλά και σε παραστάσεις για μεγάλους. «Όταν έπεσε στα χέρια μου το κείμενο αυτό πίστεψα, πως οι «Burger Project» θα μπορούσαν να γράψουν και να είναι ζωντανά πάνω στη σκηνή.»
Η παράσταση συνδυάζει πολλά είδη τέχνης και ο δημιουργός της μας εξηγεί: «Ξεκίνησα να κάνω παραστάσεις για παιδιά μέσα από το θέατρο σκιών και ήθελα να εξελίξω αυτό το είδος θεάτρου, ώστε να βρεθεί και αυτό σε έναν ισότιμο διάλογο με άλλα είδη θεάματος. Στην Ελλάδα είχε παραμείνει λίγο μουσειακό το θέατρο σκιών. Αποφάσισα λοιπόν, να συνυπάρξει ο ηθοποιός, με το θέατρο σκιών και με άλλα είδη θεάματος όπως την τεχνική της κούκλας. Έτσι δημιούργησα ένα είδος που με χαρακτηρίζει, που χαρακτηρίζει τη διαφορετικότητα. Οι άξονες που δουλεύω είναι τρεις. Ο ηθοποιός με το λόγο, η μουσική που είναι πάντα ζωντανή, και η τεχνική του θεάτρου σκιών ή κάτι αντίστοιχο».
Τέλος, ο Ηλίας Καρελλάς αναφέρει: «Είναι δύσκολο να καθηλώσεις ένα παιδί τη σημερινή εποχή που όλα τρέχουν. Δεν χρειάζεται το θέατρο να κάνει το ρόλο του υπολογιστή ή του tablet, ούτε όμως να είναι κόντρα σε αυτό. Μια παιδική παράσταση χρειάζεται να λαμβάνει υπόψη την εποχή που ζούμε.»
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση “Στην κιβωτό στις οχτώ” δείτε ΕΔΩ.
Τι ωραία παράσταση με ωραία μουσική! Στα παιδιά άρεσε η ιδέα με το θέατρο σκιών που συνδυαζόταν με τους ηθοποιούς που ήταν το κάτι αλλο! Ειδικά οι πιγκουίνοι!