Εργαστήρι Θεατρικής Αγωγής στο Ωδείο Αθηνών
Η Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών συνεχίζει για τρίτη χρονιά την λειτουργία Εργαστηρίου Θεατρικής Αγωγής για παιδιά και εφήβους. Εκτός από τις σταθερές ομάδες που δουλεύουν όλο το χειμώνα, το εργαστήρι κάθε χρόνο κλείνει με ένα εντατικό πρόγραμμα πριν τις καλοκαιρινές διακοπές.
Μια εβδομάδα για κάθε ηλικιακή ομάδα ξεχωριστά, με σκοπό να περάσουμε δημιουργικά το μεσοδιάστημα ανάμεσα στο κλείσιμο των σχολείων και τα μπάνια, με τα παιδιά του δημοτικού και να δώσουμε μια δημιουργική ανάσα στους εφήβους, μετά την πίεση των εξετάσεων του σχολείου.
Πέντε συνεχόμενες ημέρες με εκπαιδευτικό δράμα, εικαστικές εφαρμογές σχεδιασμένες ειδικά για το εργαστήρι μας, παιχνίδια και πικ-νικ στον κήπο!
Φέτος, θεματική ομπρέλα για την ομάδα του δημοτικού είναι η έννοια της περιπέτειας ενώ για τους εφήβους η έννοια της αποτυχίας.
Ακολουθώντας όπως πάντα με τρόπο βιωματικό, τα χνάρια λογοτεχνικών ηρώων, ιστορικών γεγονότων αλλά και ντοκουμέντα του σήμερα, θα δημιουργήσουμε με τους μικρούς έναν χάρτη – οδηγό περιπέτειας για να καταπολεμούμε την βαρεμάρα και θα διοργανώσουμε με τους μεγάλους μια γιορτή για τις αποτυχίες, που αν τις αντιμετωπίσουμε ως πηγή γνώσης μπορούν να μας οδηγήσουν στην πολυπόθητη επιτυχία..
Σταθερή συνεργάτης της σχολής, η Μαρία-Όλγα Αθηναίου, ηθοποιός ειδικευμένη στη θεατρική αγωγή, σχεδιάζει και διδάσκει στο εργαστήρι. Τις εικαστικές εφαρμογές σχεδιάζει η εικαστική παιδαγωγός Λιλιάνα Αρεταίου.
Ομάδα Δημοτικού
Δευτέρα 19 Ιουνίου – Παρασκευή 23 Ιουνίου. Ώρες : 9:00 – 15:00
Με ποια υλικά φτιάχνεται η περιπέτεια;
Μπορεί ένα καλοκαίρι που ξεκινά με γκρίνια και βαρεμάρα τελικά να μας μείνει αξέχαστο;
Είναι δυνατό μια αποτυχία του παρελθόντος να γίνει επιτυχία στο παρόν;
Πόσο πολύτιμο είναι το προσωπικό στοιχείο που φέρνει το κάθε άτομο στην ομάδα;
Υπάρχει θησαυρός αρκεί να το πιστέψουμε και εδώ κερδίζουν τα παιδιά!
Πάντα εκείνα θα βρίσκουν το θησαυρό! Ευτυχώς!
(Με αφορμή το μυθιστόρημα ”Ο θησαυρός της Βαγίας” της Ζώρζ Σαρή)
Το ημερήσιο πρόγραμμα θα περιλαμβάνει δουλειά μέσα στην αίθουσα, πικ-νικ και παιχνίδια στον κήπο.
Ομάδα Εφήβων
Δευτέρα 10 Ιουλίου – Παρασκευή 14 Ιουλίου. Ώρες : 14:00 – 17:00
Ποιητές και επιστήμονες, μύθοι και ιστορικά γεγονότα, φιλόσοφοι και παροιμίες λαών, μιλούν και λένε
ότι η αποτυχία είναι ο μόνος δρόμος για την πολυπόθητη επιτυχία.
Γιατί όμως τη φοβόμαστε τόσο;
Ποιο φράγμα δεν μπορούν να σπάσουν ο Ελύτης, ο Αινστάιν, ο Αισχύλος, ο Μπέκετ, ο Οβίδιος, μια κινέζικη παροιμία, μια σοφή κουβέντα κάποιας γιαγιάς από την Κρήτη…
Τι είναι αυτό που μας κάνει να κρύβουμε τις αποτυχίες μας και να θέλουμε να ξεχαστούν όσο πιο γρήγορα γίνεται;
Κανείς δεν οργανώνει την αποτυχία του. Η αποτυχία είναι απλά κάτι που μπορεί να προκύψει μετά την προσπάθεια.
Ίσως κάτω από το πρώτο στρώμα της απογοήτευσης και της ντροπής να υπάρχει μια εμπειρία βαθιάς γνώσης, ένας οδηγός για το επόμενο βήμα.
Η ιστορία αποδεικνύει ότι πίσω από την πρόοδο και τη γνώση συχνά κρύβονται άνθρωποι που τόλμησαν αποδεσμευμένοι από το φόβο της αποτυχίας.
Πως αλλιώς να κυνηγήσει κανείς τα όνειρά του; Πως αλλιώς θα κάνουμε νέες ανακαλύψεις; Πως αλλιώς να γίνει ο κόσμος μας καλύτερος;
(Με αφορμή τη δράση day for failure που ξεκίνησε από τη Φινλανδία το 2010, ιστορικά γεγονότα, πρόσωπα από την επιστήμη, τον αθλητισμό και τις τέχνες, λογοτεχνικούς ήρωες, ιστορίες καθημερινών ανθρώπων του σήμερα).
Γενικές Πληροφορίες
Το εργαστήρι για την κάθε ηλικιακή ομάδα θα έχει μέγιστο αριθμό συμμετοχής τα 15 και ελάχιστο τα 8 παιδιά. Εγγραφές πραγματοποιούνται έως και δέκα ημέρες πριν την έναρξη κάθε εργαστηρίου, με την καταβολή των διδάκτρων. Το κόστος συμμετοχής είναι 120 ευρώ στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα πικ-νικ για την ομάδα του Δημοτικού, το γεύμα της τελευταίας συνάντησης για την ομάδα Εφήβων, καθώς και υλικά που θα χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων.
Γενικές πληροφορίες: 210-7223464
Εγγραφές: Δευτέρα έως Παρασκευή 11:00 – 19:00
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ
Ο γενικός όρος Θεατρική Αγωγή περιλαμβάνει εκπαιδευτικό δράμα, παιχνίδια, ασκήσεις σωματικού θεάτρου και πολλά άλλα επί μέρους εργαλεία. Πρόκειται για μια ενεργητική εκπαιδευτική διαδικασία όπου, με αφορμή μια ιστορία και με τη βοήθεια του θεάτρου, οι μαθητές ενθαρρύνονται να διερευνήσουν με βιωματικό τρόπο κοινωνικά ζητήματα, ανθρώπινες σχέσεις, ποικίλες καταστάσεις της ζωής.
Η ιστορία/αφορμή θα μπορούσε να είναι ένα παραμύθι, ένα ποίημα, ένα μυθιστόρημα, μία ταινία, ένα τραγούδι, ένας πίνακας ζωγραφικής, ένα θεατρικό έργο, ένα ιστορικό γεγονός κτλ. ”Μπαίνοντας” στην ιστορία κάποιου άλλου, απαλλαγμένοι από την εμπλοκή που έχουμε με τη δική μας προσωπική ιστορία, βρισκόμαστε σε έναν προστατευμένο χώρο έρευνας της φύσης του ανθρώπου. Εκεί ο χρόνος μας ανήκει, μπορούμε να σταματήσουμε οποιαδήποτε στιγμή και μέσα από στοχευμένες δράσεις να επεξεργαστούμε τα δεδομένα, να θέσουμε ερωτήματα και να προσπαθήσουμε να βρούμε απαντήσεις. Απαντήσεις προσωπικές και συλλογικές. Παράλληλα, επιτυγχάνονται παράπλευροι στόχοι: η ομαδικότητα και η συνεργασία, η συγκέντρωση, η ανάπτυξη των εκφραστικών μέσων, η απελευθέρωση και επικοινωνία του συναισθηματικού κόσμου, καθώς και η εξάσκηση της δημιουργικής φαντασίας, που ανοίγει χώρο πέραν της τρέχουσας καθημερινότητας και οδηγεί σε άπειρες δυνατότητες. Υπ’ αυτήν την έννοια η Θεατρική Αγωγή είναι ένα πολύτιμο εργαλείο σε αυτό που ονομάζουμε δημιουργική εκπαίδευση. Μία εκπαίδευση με επίκεντρο τον άνθρωπο στο σύνολό του. Σε αυτήν την διαδικασία δεν υπάρχει σωστό και λάθος. Χρησιμοποιούμε το θέατρο ως όχημα ώστε να βοηθήσουμε τα παιδιά να ανακαλύψουν τον εαυτό τους και να κατανοήσουν τον κόσμο γύρω τους. Να μπορέσουν να βρουν τη δική τους θέση και να σταθούν γερά στα πόδια τους στο ταξίδι της ζωής.
Σχεδιασμός εργαστηρίου /Διδασκαλία : Μαρία Όλγα Αθηναίου
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978. Απόφοιτη της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Θεατρικού Οργανισμού Μορφές (ΘΕΑΤΡΟ ΕΜΠΡΟΣ). Έκανε μετεκπαίδευση στο Βερολίνο στην μέθοδο εργασίας του ρώσσου σκηνοθέτη Jurij Alschitz (AKT-ZENT, International Theater Center-Research Center of the Τheater Education and Training Committee of the I.T.I./UNESCO) με τον οποίο και εργάστηκε ως ηθοποιός. Μαθήτευσε στην Ουαλία πλάι στον Phillip Zarrilli πάνω στην ψυχοσωματική λειτουργία του ηθοποιού μέσω Ασιατικών πολεμικών τεχνών. Εκπαιδεύτηκε στην αγωγή της φωνής από τη Μ. Γιεμεντζάκη και την Ά. Μπρούσκου. Ειδικεύτηκε στο εκπαιδευτικό δράμα μετά από διετές πρόγραμμα σεμιναρίων στο Εργαστήρι Θεάτρου Πόρτα-Ξένια Καλογεροπούλου. Ενδεικτικές συνεργασίες της ως ηθοποιός είναι : ”Αναπαράσταση” και ”Topophilia” site specific performance σε σκην. Α.Τζάκου, ομάδα Geopoetics (Πειραματική Εθνικού θεάτρου, Μουσείο Μπενάκη) – ”Βάκχες” Ευρυπίδη σε σκην. Α.Μπρούσκου (Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου) – ”Μεταμόρφωση” Φ.Κάφκα και ”Δίκαιοι” Α.Καμύ σε σκην. Σ.Στρούμπου (Άττις-νέος χώρος, Χώρος Ιστορικής Μνήμης – Κοραή) κ.ά. Συνεχίζει τις σπουδές της στην ψυχολογία, Process Oriented Psychology, μια διεπιστημονική προσέγγιση της ανθρώπινης εμπειρίας με σκοπό την θεραπεία και ρίζες στην αναλυτική ψυχοθεραπεία του C.Jung, στην κβαντική φυσική και τον Ταοισμό. Κεντρικός άξονας των σπουδών της είναι η εκπόνηση έρευνας που αφορά τη σχέση της θεραπευτικής αυτής προσέγγισης με την εκπαιδευτική διαδικασία του ηθοποιού, την εφαρμογή θεατρικών τεχνικών σε θεραπευτικές διαδικασίες περιθωριοποιημένων κοινωνικών ομάδων καθώς και την καλλιτεχνική δημιουργία με προσανατολισμό στην επανορθωτική εμπειρία του ανθρώπινου τραύματος.