Γιώργος Παπαευσταθίου «Δεν γίνεται να παίζεις σήμερα στα παιδιά όπως τη δεκαετία του ‘90»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
από την Μαρία Τσιλιμιδού
 

Η πασίγνωστη «Παναγία των Παρισίων» ζωντανεύει στη σκηνή του Θεάτρου «Βεάκη» από την Ομάδα «Αδράχτι» σε μια παράσταση μόνο για σχολεία. Ο καλοκάγαθος Κουασιμόδος, η πανέμορφη και θαρραλέα Εσμεράλδα και ο σκληρός ιερέας Φρόλο μαζί με τους υπόλοιπους ήρωες του έργου ταξιδεύουν τους μικρούς θεατές στο Παρίσι του Μεσαίωνα μέσα από μια αξεπέραστη ιστορία αγάπης, βασισμένη στο επικό δράμα του Βίκτωρος Ουγκώ. Το www.paidikotheatro.gr μίλησε με τον Γιώργο Παπαευσταθίου, επικεφαλής του «Αδράχτι», ο οποίος σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί.

 
       Είκοσι πέντε χρόνια συμπληρώνετε στο ελληνικό θέατρο, τα περισσότερα από αυτά ως ηθοποιός σε παιδικές παραστάσεις. Πώς γεννήθηκε το Αδράχτι;
       Πριν πέντε χρόνια αποφασίσαμε μαζί με την Χριστίνα Σιμιτζή, με την οποία είμαστε φίλοι και συνεργάτες από τη Δραματική Σχολή, να ιδρύσουμε μια δική μας Ομάδα. Ήταν η ανάγκη μας. Όλοι φανταζόμαστε το χώρο του θεάτρου λίγο ιδανικό κι όταν συμμετέχεις σε κάποιες δουλειές με όχι και τόσο ιδανικές συνθήκες αναζητάς διεξόδους. Έχοντας, λοιπόν, ήδη μεγάλη εμπειρία αποφασίσαμε να προχωρήσουμε.
 
       Σταθερή επιλογή σας είναι να δίνετε παραστάσεις μόνο για σχολεία. Γιατί όχι και για το ευρύ κοινό τα Σαββατοκύριακα;
       Είμαστε ένας θίασος πέντε χρόνων. Δεν έχουμε ούτε τις δημόσιες σχέσεις, ούτε τις γνωριμίες για να υπάρξουμε με ελεύθερες παραστάσεις, οι οποίες αναπόφευκτα χρειάζονται διαφήμιση και μεγάλη προώθηση. Βασιζόμαστε μόνο στις δικές μας δυνάμεις. Υπάρχουν πάγια έξοδα, οι εποχές είναι περίεργες και δύσκολες και εμείς θέλουμε πρώτα απ’ όλα να είμαστε σωστοί στις υποχρεώσεις μας. (Σ.σ. ο θίασος «Αδράχτι» κάνει τρεις παραστάσεις με ελεύθερη είσοδο, δύο στην έναρξη της σαιζόν και μία στη λήξη πριν το Πάσχα).
 
       Τα τελευταία χρόνια είχατε ένα σαφή ελληνικό προσανατολισμό ρεπερτορίου, με έργα Παπαδιαμάντη ή πέρυσι το μικρασιάτικο παραμύθι «Χαμαλάκι». Γιατί επιλέξατε φέτος την «Παναγία των Παρισίων»;
       Θέλαμε ένα έργο που θα φέρει πολύ έντονα το μήνυμα κατά του ρατσισμού και υπέρ της αποδοχής της διαφορετικότητας. Διανύουμε επικίνδυνους καιρούς και αισθανθήκαμε πως οφείλαμε από την πλευρά μας να πούμε κάτι στα παιδιά. Ποιος είναι, λοιπόν, ο πιο γνωστός και αγαπητός ήρωας αφενός, διαφορετικός αφετέρου που βιώνει τον ρατσισμό; Ο Κουασιμόδος. Κι όπως λέει και η Εσμεράλδα «ο κάθε άνθρωπος πρέπει να είναι ελεύθερος για να κάνει τις επιλογές του».
 
       Ακούγεστε σαν να αισθάνεστε βαριά την ευθύνη στους ώμους σας.
       Πρέπει συνεχώς να κερδίζεις τα παιδιά, δίνοντάς τους ποιότητα και αξίες. Μην ξεχνάμε ότι εμείς μεγαλώνουμε το αυριανό κοινό των βραδινών. Δεν μπορείς στη γενιά του ίντερνετ και της εικόνας να δώσεις μια παράσταση όπως στη δεκαετία του ‘90. Δυστυχώς συμβαίνει από κάποιους, δεν το κατακρίνω, αλλά απαιτεί πολύ κόπο ώστε και τα σωστά μηνύματα να περάσεις και το θέαμα να προσφέρεις.
 
       Ως ο αδίστακτος Φρόλο, τον οποίο υποδύεστε, πως σας αντιμετωπίζουν τα παιδιά μετά το τέλος της παράστασης;
       Έχουν λατρέψει τον Κουασιμόδο και την Εσμεράλδα, που ερμηνεύουν δύο ξεχωριστοί ηθοποιοί. Εμένα περίμενα τουλάχιστον να με μισήσουν. Κι όμως, τρέχουν να μ’ αγκαλιάσουν, όπως και τους υπόλοιπους ήρωες φυσικά. Προσπάθησα ως ηθοποιός, να μη βγει απλά ένας κακός χαρακτήρας, αλλά να δικαιολογήσω τις πράξεις του, γιατί είναι ερωτευμένος. Και ο Κουασιμόδος αγαπάει την Εσμεράλδα αλλά αυτό που θέλει είναι να τη δει ευτυχισμένη, κι ας μην την έχει ο ίδιος. Ο Φρόλο είναι η άλλη όψη της αγάπης, της κτητικής.
 
Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Copyrighted Image