Νέα

Τρίτο Κουδούνι ή το θέατρο αλλιώς στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

7  Σχολεία / 7  Σκηνοθέτες / 7 Παραστάσεις

δύο ημέρες θεατρικών παραστάσεων στο ΔΘΠ 

Σάββατο 11 και Κυριακή 12  Μαΐου 2019

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Για τέταρτη συνεχή χρονιά το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά  πραγματοποιεί  το εκπαιδευτικό πρόγραμμα το Τρίτο Κουδούνι ή Το Θέατρο Αλλιώς με στόχο την ενεργό υποστήριξη της ενασχόλησης των μαθητών με δημιουργικές εξωσχολικές δραστηριότητες.

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά έχοντας θέσει ως στόχο την καλλιέργεια της θεατρικής παιδείας, αγκαλιάζει τους νέους, δημιουργώντας και στηρίζοντας δράσεις οι οποίες συμβάλλουν στην μύηση της θεατρικής πράξης και εμπλουτίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

To Τρίτο Κουδούνι ή Το Θέατρο Αλλιώς ανοίγει τις πόρτες του στην εκπαιδευτική κοινότητα και στους μαθητές όλων των σχολικών βαθμίδων, συναντά τα παιδιά και τους νέους εκεί όπου σπουδάζουν και κατοικούν, στα σχολεία αλλά και στις γειτονιές, για να υποστηρίξει με τις δράσεις του, την σχέση τους με το θέατρο, τον πολιτισμό και την γνώση.

Το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση θέτει σε προτεραιότητα τα θέματα που άπτονται της παιδείας δημιουργώντας ετήσια προγράμματα και παρέχοντας ad-hoc χρηματοδοτήσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το Ίδρυμα είναι αποκλειστικός χρηματοδότης του εκπαιδευτικού προγράμματος Τρίτο Κουδούνι – Το Θέατρο Αλλιώς με στόχο την ενεργό υποστήριξη της ενασχόλησης των μαθητών με δημιουργικές εξωσχολικές δραστηριότητες.

Το πρόγραμμα αυτό ενώνει συνειδητά τα δύο πεδία, του θεάτρου και της εκπαίδευσης, µέσα στη σχολική αίθουσα αρχικά και στη συνέχεια σε μια επαγγελματική ιστορική θεατρική σκηνή. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μέσα από τη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τους σκηνοθέτες εµπνέονται και καθοδηγούνται σε ένα δρόµο που κάνει τη µάθηση και τη διδασκαλία δημιουργική και ψυχαγωγική. Μπαίνουν σε φανταστικούς κόσµους ή τους διαμορφώνουν βάσει των εμπειριών τους εξερευνώντας θέµατα σχετικά µε την ιστορία, την παράδοση, τη λογοτεχνία, την επιστήμη, την τέχνη αλλά και την ίδια τους τη ζωή. Η θεατρική διδασκαλία ενθαρρύνει τους μαθητές και τις μαθήτριες να αναπτύξουν τη σχέση τους με το διάβασμα, το γράψιμο και τις ικανότητες συζήτησης και συνεργασίας μεταξύ τους.

Με δεξιότητες διδασκαλίας και εκπαίδευσης συμπράττουν στο εγχείρημα αυτό, και υπό την καλλιτεχνική καθοδήγηση του ΔΘΠ θα επιλέξουν τους θεατρικούς συγγραφείς και τα κείμενα εργασίας της δράσης.

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2015-16 και ανανεώθηκε για το σχολικό έτος 2016-17 και 2017 – 18.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΜΑΪΟΥ

2 ο ΓΕΛ ΠΕΙΡΑΙΑ  ΩΡΑ 11.00

Τίτλος παράστασης :Πλασμένοι για… χαρταετοί

Πάρτε θέσεις… Πάνω στα σύννεφα…στον κόσμο τον δικό μας… Όταν κοιτάζουμε κάτω …βλέπουμε την αλήθεια…. την αλήθεια που κρύβεται από όλους και όλες…. Θα σας πούμε όλα όσα θα δούμε… Όλα όσα αφορούν εμάς… κι ίσως κι εσάς….. Της εφηβείας μας την αλήθεια….. Οι μαθητές της ομάδας αφηγούνται τις δικές τους ιστορίες. Ιστορίες μυθοπλασίας; Ιστορίες πραγματικές; Η ίδια η ζωή θα δώσει την απάντηση. Μια παράσταση βασισμένη στους κανόνες του θεάτρου της επινόησης, φτιαγμένη με τα υλικά της ψυχής των συντελεστών της….. και την αγάπη τους για τη ζωή και το θέατρο.

Σκηνοθέτης : Δημήτρης Μαύρος Καθηγήτριες: Μαρία Βλάμη, Κατερίνα Σκαμάγκα, Μαρώ Τριανταφύλλου Ονόματα συμμετεχόντων μαθητών :Κωνσταντίνα Καραβάνη, Λορένα Κιόσια, Μάγδα Λαμπροπούλου, Αργυρώ Λεμοδέτη, Βασιλική Μπούκλη, Χάρης  παναγιωτόπουλος, Μάριος Πουλή, Μυρτώ Τσολάκη

 

4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ / 12.30 

Τίτλος παράστασης: Μετ΄εμποδίων

Μία  παράσταση «θεάτρου της επινόησης» με θέμα το θάρρος και τον φόβο, τους στόχους που βάζουμε, τα εμπόδια που συναντάμε και πώς συνεχίζουμε ή εγκαταλείπουμε τον αγώνα αναλογιζόμενοι το κόστος. Το υλικό της παράστασης είναι ιστορίες των παιδιών, αυτοσχεδιασμοί που έγιναν στην πρόβα από τα παιδιά, χορογραφίες από τα ίδια τα παιδιά.

Σκηνοθέτης: Κώστας  Παπακωνσταντίνου

Υπεύθυνες καθηγήτριες: Φουντούκη Αιμιλία, Τσουβαλτζίδου Κατερίνα

Συμμετέχουν οι: Αντωναράκη Νίκη, Αντωναράκης Γιώργος, Καλογηράτου Ευανθία, Κανέλλου Ξένια, Κάσση Μαριάνθη, Κονταξή Μαριάννα, Μιτόγλου Ιφιγένεια, Μπόνη Μαριάντα, Ναυπλιώτου Δανάη, Ντρέου Βιολέττα, Ντρέου Άντζελο, Παπατόλιου Ραφαέλλα, Πατσάκη Μυρτώ, Πράσινος Χάρης,, Τσακιρίδη Χριστίνα, Χριστοδούλου Αναστασία, Χρυσοπούλου Κατερίνα

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΜΑΪΟΥ

ΓΕΛ ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ / 10.00 

Τίτλος Παράστασης: Μέσα από τα μάτια μας

Οι έφηβοι δεν έχουν προβλήματα». Τότε γιατί δεν είναι κανείς τους χαρούμενος; Γιατί οι φίλοι του Δημήτρη είναι πεσμένοι στο πάτωμα; Γιατί η Νεφέλη παίζει με το δοξάρι της; Γιατί ο Παύλος κρύβεται κάτω απ’την κουκούλα του; Τι κάνει η Άννα μ’ όλα αυτά τα βιβλία; Επτά ιστορίες από εφήβους για εφήβους βγαλμένες από αυτοσχεδιασμούς διερευνούν την πραγματικότητα μέσα από τα μάτια τους και συνομιλούν με τον εαυτό τους.

Σκηνοθέτης: Μαρίνα Μέργου Υπεύθυνη καθηγήτρια: Δώρα Γκόντα Κείμενα: Η ομάδα

Φωτογραφίες & Αφίσα: Παντελής Μεξής Βιολί: Μαριλένα Κοτζιά Πιάνο: Ειρήνη Χαλκιά, Φιλίππα Σκιαδοπούλου Κιθάρα: Νικόλας Ντάσιος Συμμετέχουν οι μαθητές: Θεμιστοκλής Σχοινάς, Παντελής Μέξης, Ειρήνη Χαλκιά, Φιλίππα Σκιαδοπούλου, Νικόλας Ντάσιος, Ακριβή Καράμπελα, Μαριλένα Κοτζιά

 

Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά Jeanne d’ Arc/ 11.15

Τίτλος Παράστασης:  «Νέα πρόσωπα ζητούν συγγραφέα»,

Μαθητές του σχολείου μιλούν για τις ανησυχίες τους, τις σύγχρονες σχολικές συνθήκες και την επιθυμία τους να αλλάξουν τα πράγματα, μέσα από μια οπτική ονειροφαντασίας η οποία προκύπτει από την χρήση δύο θεατρικών κειμένων, τα οποία χρησιμοποιούνται εδώ, ως οχήματα μετάβασης από το πραγματικό στο φαντασιακό, από τη ρεαλιστική προσέγγιση έως την απόλυτη ψευδαίσθηση της θεατρικής σύμβασης. Η παράσταση μας με τον τίτλο «Νέα πρόσωπα ζητούν συγγραφέα», προκύπτει από την ένωση των κειμένων «Έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα» του Λουίτζι Πιραντέλο με αυτό του Αντρέα Φλουράκη «Θέλω μια χώρα» και πραγματοποιεί ένα ταξίδι στο μαγικό κόσμο της σκηνής. Χωρίς αμφιβολία, η κυριότερη αρετή του κειμένου του Σικελού δραματουργού είναι, ο τρόπος με τον οποίο κατόρθωσε να ερμηνεύσει από τη σκηνή τη ριζική αβεβαιότητα, την έλλειψη ενότητας, τη ρευστότητα και τις αντιφάσεις του πράγματος που θεωρούσαμε ως τώρα πιο σίγουρο και σταθερό και μονοσήμαντο μέσα στον κόσμο: του εαυτού μας. Το «Θέλω Μια Χώρα» είναι ένα έργο που ξεκίνησε από την κριτική της χώρας που έχουμε και τον οραματισμό της χώρας που θέλουμε. Το έργο βασίζεται σε μια συνθήκη αβεβαιότητας, πρόκλησης και ανεδαφικότητας: μήπως η χώρα που έχουμε δεν είναι η κατάλληλη για να ζήσουμε και πρέπει να βρούμε μια καινούργια; Πάνω σε αυτή τη συνθήκη διαπλέκονται οι φωνές όσων καλούνται να διαμορφώσουν πλαίσια ζωής σε ένα έδαφος μεγάλων ασταθειών. Είναι δυνατόν το μεγαλύτερο μέρος ενός λαού να αναζητά επαναπροσδιορισμό του ίδιου του του τόπου; Γιατί και πώς γίνεται αυτό; Πώς διαμορφώνεται στις μέρες μας ένας τόπος που μπορεί να γίνει αποδεκτός ως χώρα; Μήπως έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία διαμόρφωσης χωρών και συνεπώς μια νέα χώρα δεν μπορεί παρά να ανήκει σε ένα συλλογικό φαντασιακό;

Κατά τη διάρκεια, λοιπόν, μιας πρόβας του πιραντελικού κόσμου, οι άνθρωποι του θεάτρου δέχονται μια εισβολή κάποιων προσώπων, τα οποία αυτοπαρουσιάζονται ως θεατρικά πρόσωπα όπου επιθυμούν να μεταφέρουν στη σκηνή τις προσωπικές τους ιστορίες-καταγγελίες. Το θέατρο οφείλει, όπως ισχυρίζονται, να πραγματεύεται αληθινές ιστορίες, σύγχρονα δράματα και όχι παλιά έργα, τα οποία ο κόσμος δεν έχει καμμία ανάγκη πια να δει στη σκηνή. Με το επιχείρημα αυτό, πείθουν το σκηνοθέτη αλλά και τους επιφυλακτικούς ηθοποιούς και λοιπούς συντελεστές, να αφηγηθούν την ιστορία τους και να παρουσιαστεί στο θέατρό τους. Η ιστορία τους δεν είναι άλλη από την επιθυμία τους να εκφράσουν τις αντιρρήσεις τους για κοινωνικά και λοιπά θέματα που απασχολούν τους νέους.

Σκηνοθέτης: Πέρης Μιχαηλίδης. Υπεύθυνος καθηγητής: Χρήστος Γαλίτης

Συμμετέχουν οι μαθητές: Χριστίνα Βαρδούλια, Αγγελική Βεντίκου, Μαριανίνα Γκουτζουρή,

Ευαγγελία Θεοδωρίδου, Χριστίνα Καρυοφύλλη, Πόπη Παπαδημητρίου, Μαριτίνα Σπαρίδου

 

2ο Γενικό Λύκειο Κορυδαλλού / 12.15 

Τίτλος παράστασης: Ηρεμία, ηρεμία είναι απλώς μια εφηβεία  

Οχτώ μαθητές, οχτώ λέξεις, ένα έργο για εφήβους γραμμένο από εφήβους. Εμπειρίες και σκέψεις  για την εφηβεία σε μια παράσταση με κείμενα από το βιβλίο ‘Η Αλφαβήτα της εφηβείας’ της Μάγιας Δεληβοριά καθώς και και κείμενα που έγραψαν οι μαθητές.

Σκηνοθέτης: Μαρία Σάββα .Υπεύθυνη καθηγήτρια: Γιοβάνη Ζωή

Συμμετέχουν οι μαθητές: Αθανασέλη Νίκη, Καζατζής Γιάννης, Κανελλάκη Σοφία, Κουζινόγλου Παναγιώτης, Λότση Μερίσα, Μπέλεση Κορίνα, Σαράντη Κοκκίδου Ιοκάστη, Τσακριλή Μαύρα.  

 

11ο Γυμνάσιο Νίκαιας / 13.30 

Τίτλος παράστασης : Αν έχεις συμπτώματα Internet Addiction μην έρθεις!

Εγώ εκείνη την ημέρα, ένιωθα σαν να μην είχα φίλους. Ένιωθα σαν να μου είχαν πάρει τη ζωή. Δεν ένιωθα … δεν είχα διάθεση. Εγώ εκείνη την ημέρα, είχα υπερένταση …σαν να κάτι δεν πήγαινε καλά. Ένιωθα σαν να μην μπορώ να κάνω τίποτα. Ένιωθα σαν να κάποιος να με πρόδωσε. Σαν να κάτι να πηγαίνει πολύ πολύ λάθος. Εκείνη την ημέρα, ένιωθα θυμό, απογοήτευση, ματαίωση. Δεν είχα ενδιαφέρον για τίποτα. Δεν ήθελα να μιλήσω σε κανέναν. Είχα νεύρα. Νόμιζα ότι δεν μπορούσα να βγω από το σπίτι. Μια παράσταση ντοκουμέντο για την ημέρα που κατέρρευσε ο server των δημοφιλέστερων μέσων κοινωνικής δικτύωσης του κόσμου. Εσύ θυμάσαι τι έκανες εκείνη την ημέρα;

Σκηνοθεσία: Στέλιος Χατζηαδαμίδης. Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σταυρούλα Σαμπατάκου

Συμμετέχουν οι μαθητές: Γκόνη Μυρτώ, Κουμαριώτη Αγγελική, Μαυροπούλου Αλέξια, Μούρλας Διονύσης,  Μπιμπλή Αναστασία, Μπόζα Ηλιάνα, Πρέγκας Μάριος,  Σκαρτάδου Κατερίνα, Σπυροπούλου Δήμητρα, Χρυσοπούλου Μαρία.

* Internet Addiction Disorder: [ Διαταραχή Εξάρτησης από το Διαδίκτυο] ψυχιατρικός όρος για την καταναγκαστική, υπερβολική χρήση του διαδικτύου και την δυσθυμική συμπεριφορά που παρουσιάζεται κατά τη στέρησή από αυτό.

 

10 Γενικό Λύκειο Πειραιά / 14.30

Τίτλος παράστασης: ” 91 Λόγοι για να ζεις”

Ένας μαθητής κάνει μια ανάρτηση στο Facebook αναγγέλλοντας την ημέρα και την ώρα της αυτοκτονίας του. Οι συμμαθητές του τον απαγάγουν λίγο πριν την κρίσιμη ώρα και τον οδηγούν στην σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Εκεί στήνουν ένα “party” και του παρουσιάζουν 91 λόγους που αξίζει κανείς να ζει. Με χιούμορ και συγκίνηση περνούν από την παιδική ηλικία στην ενηλικίωση και υμνούν τη ζωή.

Σκηνοθέτης: Σοφία Καραγιάννη.Υπεύθυνοι καθηγητές: Μάνια Χρίστη, Δήμητρα Γασπαράτου. Συμμετέχουν οι μαθητές: Δουρόπουλος Γιώργος, Καναγιάν Αναστασία, Καρακατσάνης Θανάσης, Καραλή Πόπη, Κεφαλάκη Μαρία, Μαλλιαρού Μαρία, Μαρίτσα Ηλιάνα, Μάρτζικ Χρήστος, Νιάρχος Παναγιώτης, Ντελίγια Εμμανουέλα, Παΐσιος Πρόδρομος, Παλόγου Μαρία, Πλουμιστού Νικολέττα, Ραφελέτου Εύη, Ρέντζου Τερέζα, Χανιώτη Χριστίνα

 

Copyrighted Image